2 June 2016

vrijdag 3 juni 12-13.30 uur
Zuidplein 52, Toren H
1077 XV Amsterdam

Op vrijdag 3 juni voert BDS Amsterdam actie tegen het beleid van Airbnb om kamers aan te bieden in de illegale Israëlische nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever, Palestina.

Investeringsmaatschappij Fidelity, met een vestiging in Amsterdam, investeert in Airbnb, en draagt clientèle aan voor Airbnb. Door het aanbieden van slaapplekken in illegale Israëlische nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever, Palestina, werkt Airbnb mee aan directe schendingen van het internationaal recht en de kolonisatie van Palestijns land.

BDS Amsterdam schrijft in een brief aan investeringsmaatschappij Fidelity:

Onze organisatie keurt deze praktijken ten zeerste af en dringt erop aan dat u uw investering terugtrekt evenals uw betrokkenheid bij het aandragen van clientèle. De winst dient te worden uitgekeerd aan de rechtmatige Palestijnse eigenaren van de geroofde grond waarop de woningen staan.

Deze internationale actie tegen Airbnb is georganiseerd door onder andere Jewish Voice for Peace, American Muslims for Palestine en CODEPINK. Voor meer informatie: http://stolenhomes.org/

airbnbfidelity

BDS Nederland op Twitter